Samsung Galaxy A54
مقایسه و بررسی کلی Samsung Galaxy A54 5G گوشی جدید سری A سامسونگ

بررسی آمار فروش سالیانه گوشی‌های شرکت سامسونگ، که در آن گوشی‌های سری A در بالای جدول فروش قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد که سری A با وجود میان‌رده بودن، توانسته به خوبی آپشن‌های کاربردی و مورد نیاز کاربران را در پکیجی با قیمت اقتصادی ارایه دهد و خیال مشتریانی با بودجه متوسط را از خرید یک تلفن همراهِ “تا جای ممکن همه‌چیزتمام” آسوده کند.

کاربر می‌تواند در بازه قیمتی موردنظر، ویژگی یا ویژگی‌های خاصی که طراحان و مهندسان سامسونگ روی هر سری از اسمارت‌فون‌های خود به‌طور ویژه روی آنها کار کرده‌اند مانند سخت‌افزار قدرتمند، طراحی جذاب و ظریف، دوربین حرفه‌ای، و…. را مقایسه کند و بسته به نیاز و سلیقه‌اش مدل دلخواه خود را بیابد.

a54

خرید سامسونگ گلکسی A54

گوشی جدید کمپانی سامسونگ Samsung Galaxy A54 5G شباهت‌های زیادی با مدل پیشین خود یعنی Galaxy A53 دارد. اما تفاوت‌هایی نیز دارد که مدل جدید را نسبت به قبلی متمایز کرده: تغییر در پردازنده‌ها، افزایش جزیی وزن، کاهش قطر صفحه‌نمایش، طراحی و متریال مصرفی بدنه. سامسونگ در A54 با ارتقای ظرفیت چیپست، پردازنده مرکزی و همچنین پردازنده گرافیکی تلاش کرده تا یک آپگرید سخت افزاری را نسبت به مدل پیشین ارایه دهد.

تفاوت دیگر در طراحی جزیره لنزهاست. دوربین 4گانه در A53 به ماژول‌های 3گانه درA54  تبدیل شده و لنزی که به صورت فیزیکی حذف شده، سنسور تشخیص عمق است.

همچنین کاهش رزولوشن عکس از 64 مگاپیکسل به 50 مگاپیکسل را در لنز اصلی می‌بینیم که البته در واقعیت کارکردی دوربین، نکته مهمی نیست چرا که در خروجی تصویربرداری به چشم نمی‌آید.

ظرافت در طراحی بدنه و افزایش 13 گرمی در وزن، همراه با تغییر جنس پنل پشتی گوشی از پلاستیک به گوریلا گلس 5، از دیگر تفاوت‌های Galaxy A54 نسبت به Galaxy A53 است.

سامسونگ a54

شباهت‌ها اما بسیار است!

می‌بینیم که سامسونگ به اجرای چند تغییر در راستای بهبود مدل جدید سری A بسنده کرده و فاکتورهای بسیاری را دست‌نخورده باقی گذاشته؛ فاکتورهایی مانند: دوربین سلفی، لنزهای اولتراواید و ماکرو، گواهی ضد آب و ضد گردوخاک IP67، بلندگوهای استریویی که پای ثابت سری A سامسونگ هستند، جای دادن اسلات microSDXC در دستگاه (در A54 هم به‌مانند A53 اسلات مموری‌کارت با سیم‌کارت مشترک است)،  گنجایش 500 میلی‌آمپری باتری که جزو نقطه‌های قوت این دو مدل به‌شمار می‌آید، صفحه‌نمایش Super AMOLED (تنها تفاوتی جزیی در بیشینه نرخ روشنایی دیده می‌شود)، رابط کاربری One UI 5.1 ، محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلاگلس 5، عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، و حسگرهای تعبیه شده در دستگاه مانند سنسور اپتیکال اثر انگشت که زیر صفحه‌نمایش جای داده شده است.

سامسونگ گلکسی  A54 5Gهم مانند Galaxy A53 به همراه خود شارژر ندارد و فقط سوزن سیم‌کارت و کابل USB Type-C داخل جعبه قرار داده شده است.

یکی از مشکلاتی که برخی کاربران در کار با Samsung Galaxy A54 گزارش کرده‌اند، بالا رفتن دمای بدنه است، اما تیم پشتیبانی کمپانی سامسونگ اعلام کرده میزان افزایش دما تا دمای 37 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شده و طبیعی است.

بنابر تجربه کارشناسان و کاربران حرفه‌ای، به جز در مورد عملکرد اگزینوس 1380 پردازنده گلکسی  A54در بازی و یا زمان ران شدن برخی برنامه‌ها، در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار سری S مانند Samsung Galaxy S23 (کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2) تفاوت خاص و چشم‌گیری بین تجربه کار با این دو گوشی دیده نمی‌شود و A54 می‌تواند تجربه عملکردیِ مشابهی (عملکرد روزمره سطح متوسط) با گلکسی اس23 را در اختیار کاربران قرار دهد.

آشکار است که استفاده از متریال ارزان‌تر برای اقتصادی نگه داشتن هزینه تمام‌شده دستگاه، هم برای سازنده و هم برای کاربر نکته مهمی است. اما زیبایی و داشتن حس خوب از لمس بدنه تلفن همراه (برای بیشتر ما باتوجه به ساعت‌های طولانی در دست گرفتن گوشی، این موضوع قابل توجه است) نکته‌ای است که روز‌به‌روز بااهمیت‌تر می‌شود. به همین دلیل تفاوت دیگری که سامسونگ برای Samsung Galaxy A54 نسبت به Galaxy A53 در نظر گرفته، جنس پنل پشتی گوشی است مانند پنل جلو از گوریلاگلس5 ساخته شده و فقط فریم دستگاه پلاستیکی باقی مانده، درصورتی‌که در A53 هم فریم و هم پنل پشتی از جنس پلاستیک بودند.

همه ما در هنگام خرید گوشی موبایل به گزینه‌های مختلفی فکر می‌کنیم و همواره سعی در بالانس توان جیب‌مان با مدل‌های روز بازار داریم، اما زمانی که شما بودجه مشخص/متوسطی دارید و قصد خرید گوشی از یک تولیدکننده در کلاس جهانی را دارید، زمانی که هم به دنبال دوربین خوب و کارراه‌انداز با عکس‌های خروجی مناسب برای سوشال مدیا هستید و هم به دنبال باتری قدرتمند، و به بازدهی پایدار در بخش نرم‌افزاری نیز اهمیت می‌دهید، خرید Samsung Galaxy A54 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.