بررسی گوشی هوشمند Samsung Z Flip 3 5G

چند وقتی است که سامسونگ دوباره به ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو روی آورده و با شکل و نمایی جدید تلاش می‌کند تا از نو برای این دسته خاص و متفاوت از گوشی‌ها جایی در بازار باز کند. سامسونگ در آگست 2021 مدل تازه‌تر سری Z Flip را که دستخوش یک‌سری تغییر و بهبود چشمگیر شده، روانه بازار کرد. تغییرهایی چون صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و روشن‌تر، طراحی مدرن و مقاومت در برابر آب.

Samsung Z Flip 3 5G ، همه خاطره‌هایمان از گوشی‌های تاشوی قدیمی را زنده می‌کند و در دست گرفتن آن واقعا حس جالبی دارد! به ویژه که حالا به جای یک گوشی تاشوی دکمه‌ای که فقط می‌شد با آن تماس گرفت و اس‌ام‌اس داد، حالا یک گوشی هوشمند با همه امکانات متداول، در اختیار ماست که قابلیت تاشدن هم دارد (بنا به گفته کمپانی سامسونگ، تا 200 هزار بار) و بدین صورت تبدیل به یک موبایل جمع‌وجور می‌شود که در هر جیب و کیف کوچکی جای می‌گیرد!

سامسونگ این گوشی زیبا و خاص را، که توانست عنوان بهترین اختراع سال 2021 را در مجله Time از آن خود کند، در 6 رنگ زیبای مشکی، کرم، سفید، دورنگ سبز و بنفش، صورتی و خاکستری عرضه کرده است (دسترسی به این رنگ‌بندی، در همه کشورها یکسان نیست.)

با کلیک روی لینک زیر، وارد فروشگاه سورنا کالا شده و می‌توانید سامسونگ Z Flip 3 5G را خریداری کنید.

طراحی Samsung Z Flip 3 5G به گونه‌ای است که می‌توان بدون باز کردن گوشی و فقط در صفحه نمایش 1.9 اینچی کاور (در پشت گوشی) به بررسی پیام‌ها، گرفتن عکس، پخش موسیقی و کارهای دیگر پرداخت. همچنین می‌توان نوتیفیکیشن‌های قابل نمایش را به دلخواه و با نمای کاربری سفارشی در این نمایشگر کوچک چید و از کار با آن لذت برد!

بدنه گوشی Samsung Z Flip 3 5G از جنس پلاستیک در جلو و شیشه گوریلاگلس victus در پشت گوشی + کاور جلو خارجی است و دورتادور گوشی نیز دارای فریم آلومینیومی زرهی سبک و مقاوم است؛ که خیال کاربر را از آسیب رسیدن به بدنه و لولا آسوده می‌کند.
همین لولا، به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به هولدر و هنگام کارهایی مانند برقراری تماس تصویری، از نیمه دیگر گوشی به عنوان تکیه گاه استفاده کنید تا با طولانی شدن زمان تماس دستتان خواب نرود!

Samsung Z Flip 3 5G گواهی IP68 دارد که نشان‌دهنده مقاومت گوشی در برابر گردوغبار و نفوذ آب تا عمق یک و نیم متری و تا 30 دقیقه می‌باشد. همچنین از لحاظ تکنولوژی امنیتی، اسکنر اثر انگشت در لبه کناری گوشی قرار گرفته است.

سیستم عامل Samsung Z Flip 3 5G اندروید 11 است و از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 در آن بهره گرفته شده است. همچنین پردازنده‌ی مرکزی آن 8 هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی آن نیز Aderno 660 می‌باشد.

سامسونگ برای حافظه Samsung Z Flip 3 از دو نوع 128 با رم 8 گیگابایت و 256 با رم 8 گیگابایت استفاده کرده است. البته این مدل درگاهی برای کارت حافظه ندارد.

در بحث نمایشگر، آشکارا پیشرفت و بهبود قابل قبولی را نسبت به نسخه قدیمی‌تر می‌بینیم؛ برای آغاز، 80 درصد استحکام و دوام بیشتر!

نمایشگر Foldable Dynamic Amoled 2X که صفحه‌نمایش اصلی است و اندازه آن در حالت باز 6.7 اینچ است یعنی 84.7% از بدنه را به خود اختصاص داده و دارای رزولوشن 2640×1088 با تراکم پیکسلی 426 است. در حالت تاشده نیز نمایشگری با اندازه 1.9 اینچ و از نوع Super Amoled با رزولوشن 260×512 قرار دارد.

ویژگی جالب توجهی که در کار با Z Flip 3 وجود دارد این است که می‌توان صفحه را به دو قسمت تقسیم کرد و در هر بخش به صورت مجزا کار کرد! تصور کنید درحالی‌که در نیمه بالایی صفحه توییت می‌زنید و بازخورد دیگران را مشاهده می‌کنید، همزمان در صفحه پایینی در حال چت با یک دوست یا گرفتن عکس و یا گوش دادن به پادکست مورد علاقه‌تان هستید.

در بخش صدا، یک اسپیکر استدیو برای Samsung Z Flip 3 با تکنولوژی Dolby Atmos به کار رفته که به وسیله‌ی AKG تنظیم شده است. و همان‌گونه که در تصویر بالا می‌بینید، این مدل پورت جک 3.5 میلی متری ندارد.

رسیدیم به بررسی دوربین Samsung Z Flip 3. یادتان باشدکه عکس‌برداری با این موبایل تجربه متفاوتی نسبت به همه‌ی اسمارت‌فونهای دیگر است. چرا که در حالت تاشده می‌توان از نیمه پایینی آن به عنوان پایه دوربین استفاده کرد و عکس‌ها و سلفی‌هایی با کیفیت بدون کمک هیچ وسیله یا شخص دیگری گرفت. همچنین در نمایشگر کوچک کنار لنز دوربین، می‌توان پیش‌نمایشی از عکس را دید تا دیگر نیاز به چندین و چند عکس نباشد تا به ژست یا نمای دلخواه برسیم؛ و البته خبری هم از ویدیوهای لرزان نخواهد بود.

اگر هم دلتان خواست در حالت بسته بودن گوشی سلفی بگیرید، کافی است با لنزهای دوگانه اصلی در پشت گوشی و فقط با فشردن دکمه صدا در لبه کناری، عکاسی کنید. این‌گونه، سلفی باکیفیت‌تری هم خواهید داشت!

Samsung Z Flip 3

این مدل دارای 2 لنز است که لنز اصلی از نوع واید با رزولوشن 12 مگاپیکسل و با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار است؛ و لنز اولتراواید نیز 12 مگاپیکسلی است. دوربین Samsung Z Flip 3 دارای فلاش LED، عکس‌برداری پانوراما و HDR است و فیلمبرداری آن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه می‌باشد. دوربین سلفی نیز تک ‌لنزی با رزولوشن 10 مگاپیکسل دارد که توانایی فیلمبرداری 4K را داراست.

گوشی Samsung Z Flip 3 5G یک باتری 3300 میلی‌آمپری از نوع لیتیوم پلیمری دارد که باتوجه به صفحه‌نمایش باکیفیت و چیپست قدرتمند دستگاه، می‌توان گفت جزو کم‌کاری‌های سامسونگ در این مدل می‌باشد. این باتری خوشبختانه قابلیت فست‌شارژ 25 واتی، فست‌شارژ بی‌سیم 11 واتی و شارژ معکوس 4.5 واتی را دارد. با این باتری در حالت فول‌شارژ، کاربر می‌تواند تا 26 ساعت گفتگوی تلفنی، 12 تا 13 ساعت نت‌گردی، 16 ساعت پخش فیلم و 51 ساعت پخش صدا را تجربه کند.

سامسونگ برای Z Flip 3 لوازم جانبی رنگارنگ و مخصوصی را طراحی و عرضه کرده که به صورت جداگانه به فروش می‌رسند. برای نمونه، کاورهایی با چند رنگ و از جنس‌های گوناگون؛ مانند کاور سیلیکونی حلقه‌دار، کاور سیلیکونی بنددار، کاور شفاف و بدون رنگ حلقه‌دار، کاور چرمی نرم، و کاور آرامیدی که با هدف حفظ بدنه از آسیب‌های احتمالی سخت طراحی شده است.

کاورهای سیلیکونی بنددار و حلقه دار، چرمی و آرامیدی

هدف اصلی کمپانی سامسونگ از ارایه این اسمارت‌فون خاص، این بود که یک گوشی زیبا و متفاوت که گویای استایل شما باشد و به نسبت همه قابلیت‌های سایر اسمارت‌فونها را نیز در بر بگیرد، در اختیارتان قرار دهد. که با توجه به استقبال خوب هوادارانش، می‌توان گفت که در این کار موفق بوده است.